czwartek, 22 maja 2014

Czwartkowy samouczek 31


Miała być fotorelacja z majówki i kolejny samouczek. Tymczasem czas tak szybko goni, że nie zdążyłam ani z jednym, ani z drugim. Ostatnio z kilku powodów mam ogrom pracy i ciężko mi o regularność w blogowaniu. Mam jednak nadzieję, że wkrótce sytuacja zostanie oswojona i nie będę przegapiać samouczków :)

Koniec już wyjaśnień i bierzemy się do dzieła ! ;)

Dziś w planach, tak jak zapowiadałam to w poprzednim samouczku, mamy do zrobienia prostą biżuterię z wykorzystaniem warkocza z czterech sznurków oraz zakończenia walizkowego. Będzie to więc kolejny samouczek nawiązujący do tematu robienia zakończeń w biżuterii.

Proponuję Wam wykonanie bransoletki i naszyjnika w jednym. Będzie to bransoletka, którą zakładamy owijając nadgarstek trzykrotnie. Ewentualnie może to być też naszyjnik.


Warkocz z czterech sznurków
1. Zaczynamy od wyplecenia odpowiedniej długości warkocza. O tym, jak wykonać warkocz, możecie dowiedzieć się z poprzedniego samouczka.











Bransoletka z zakończeniem walizkowym 1
2. Następnie przygotowujemy przywieszkę do naszej biżuterii.  Przywieszkę wykonujemy według własnych preferencji. Ja wykorzystałam do niej kilka rodzajów fasetowanego agatu i małe kuleczki fasetowanego jadeitu oraz metalowe dodatki.












Bransoletka z zakończeniem walizkowym 2
3. Teraz czas na zakończenie walizkowe. Takich zakończeń na rynku jest całe mnóstwo. Możemy dostać je w rożnych kolorach i rozmiarach.

Ja zdecydowałam się na nieduże zakończenie w kolorze srebrnym i wzorze w małe kropeczki.









Bransoletka z zakończeniem walizkowym 3

4. Przed założeniem zakończenia, w zależności od tego, jakim sznurkiem wyplataliśmy nasz warkocz, musimy podkleić albo przypalić jego końcówki. W ten sposób zabezpieczymy je przed rozpleceniem. Będą też one stabilniej "siedzieć" w zakończeniu.











Bransoletka z zakończeniem walizkowym 4
5. Bierzemy się za zakładanie zakończenia walizkowego.











Wkładamy zakończenie na końcówkę i staramy się ustawić je równo ( u mnie na razie równo nie jest ;) ).


Bransoletka z zakończeniem walizkowym 5












Staramy się, by końcówka nie wystawała poza zakończenie. Jednocześnie ważne jest, by zakończenie nie było zbyt duże względem końcówki.


Bransoletka z zakończeniem walizkowym 6













Zaciskamy zakończenie. Możemy to zrobić szczypcami płaskimi albo kombinerkami.


Bransoletka z zakończeniem walizkowym 7














To samo robimy z drugim zakończeniem.



Bransoletka z zakończeniem walizkowym 8

6. Teraz pozostaje nam tylko dołączyć zapięcie.












Bransoletka z zakończeniem walizkowym 9


Ja zdecydowałam się na dwa kółeczka sprężynki, karabińczyk i ...












Bransoletka z zakończeniem walizkowym 10


... łańcuszek przedłużający.

















 A tak prezentuję się gotowa biżuteria.

 Najpierw w formie bransoletki.

Bransoletka z zakończeniem walizkowym 11

Bransoletka z zakończeniem walizkowym 12

Bransoletka z zakończeniem walizkowym 13


 A tutaj w formie naszyjnika.


Naszyjnik z zakończeniem walizkowym


Bardzo dziękuję za wszystkie komentarze! Sprawiają mi one dużo radości :)

5 komentarzy:

  1. Bardzo fajny dwu funkcyjny biżutek. Splot jest ciekawy, dziś będę próbować :)

    OdpowiedzUsuń
  2. świetny pomysł na bransoletkę ;) Tylko przyznam się, że na razie braki mi odwagi do makramy, ale powoli zaczynam myśleć nad uzbrojeniem się w sznurki ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie życzę odwagi - makrama jest super! :)

      Usuń
  3. Makrama wciąga. Uczy cierpliwości, dokładności. Od dwoch tygodni jestem zauroczona. Działa na mnie uspokajająco. I pomysleć,że kiedyś nie potrafiłam dobrze guzika przyszyć... ��

    OdpowiedzUsuń