wtorek, 27 listopada 2012

Sznurki do makramy


sznurki do makramy

 

Makramę można tworzyć z dowolnego sznurka. Ja najbardziej lubię i aktualnie najczęściej używam sznurków bawełnianych woskowanych. Zdarza mi się wyplatać także ze sznurka lnianego, satyny, rzemienia oraz wszelkich innych, które mi wpadną w ręce. 

 

  Przedstawię Wam teraz swoje porady na temat różnych rodzajów sznurków.

 


sznurek woskowany bawełniany 1Sznurek bawełniany woskowany:
Jest to bardzo wdzięczny rodzaj sznurka. Ładnie wygląda i łatwo wiąże się na nim supełki. Jest dostępny w różnych grubościach i kolorach. Szczególnie polecam go osobom początkującym ze względu na to, że praca z tym materiałem jest bardzo łatwa.
Przykładowe prace z użyciem tego sznurka to: Pieszczocha, Kwiat maku lub też Laguna
sznurek woskowany bawełniany 2sznurek woskowany bawełniany 3sznurek woskowany bawełniany 3


sznyrek lniany 1Len:
Wygląda bardzo naturalnie. Jest dostępny w wielu kolorach. Występuje w wersji woskowanej i niewoskowanej. Wiązanie supełków na tym sznurku nie jest trudne, jednak czasem pojawiają się na nim zgrubienia, które mogą nam utrudnić prace. 






sznyrek lniany 2

sznurek satynowy 
Satyna:
Ma bardzo ładny połysk. Jest dostępna w bardzo dużej liczbie kolorów i kilku grubościach. Jeżeli chodzi o wiązanie supełków, jest to wymagający materiał. Sznurek jest śliski. Trudno jest zrobić ciasny splot oraz zakończyć makramę. Plusem jest to, że możemy zatopić końcówki sznurka, przez co wyglądają bardziej estetycznie.
Przykładowe prace z użyciem tego sznurka to: Złotko i Bransoletka HMS


rzemień 
Rzemień:
Materiał trudny do robienia supełków i w dodatku drogi. Jednakowoż ma to coś (połysk, zapach), co sprawia, że nie można nie spróbować pracy z nim.




sznurek sutasz 
Sznurek do sutaszu:
Dziś pierwszy raz go używałam do makramy, dlatego wiele nie mogę  jeszcze o nim napisać. Właściwości ma podobne do sznurka satynowego, więc jest trudny. Jego blask i charakterystyczny splot nadają makranie piękny efekt.
Przykładowa praca z tym sznurkiem to Makramowy sutasz.






Tak jak obiecałam dodaje opisy kolejnych sznureczków z których można pleść makramę. 



Nylon 1

Sznurek nylonowy:
Idealny materiał do plecenia makramy. Ma piękny połysk i ciekawą fakturę. Węzełki robi się na nim dość prosto. Co prawda jest nieco bardziej śliski, niż sznurek bawełniany, ale jego wygląd w pełni to rekompensuje. Występuje w niezliczonej liczbie kolorów. Dodatkową zaletą sznurka jest to, że możemy stapiać jego końcówki, przez co zakończenie jest trwalsze i bardziej estetyczne.
Przykładowe prace z użyciem tego sznurka to: Kokietka i Miodek.


Nylon 2Nylon 3


Wstążka satynowa 
Wstążka satynowa:
Okazuje się, że to też całkiem dobry i bardzo ciekawy materiał do plecenia makramy.
Wstążka jest trudnym materiałem. Podczas tworzenia supełków należy układać ją tak, aby dawała za każdym razem taki sam efekt. W nagrodę mamy bardzo ciekawy rezultat nawet w podstawowym splocie z węzłów płaskich. Przykładem może być Perełka.




Chętnie poznam Wasze opinie na temat różnych sznurków do makramy :) Może moglibyście polecić jakiś inny materiał, którego próbowaliście używać?
Bardzo dziękuję za wszystkie komentarze! Sprawiają mi one dużo radości :)

3 komentarze:

  1. Dzięki wielkie za ten post; właśnie przymierzam się do pierwszej makramy i nie wiedziałam, jaki sznurek najlepiej kupić.

    OdpowiedzUsuń
  2. Przymierzam się do zrobienia firanki do salonu, oczywiście za nic nie wiem jakiej grubości sznurka użyć. Czy 1mm będzie odpowiedni? Poradz proszę. Bo chyba bawełniany będzie odpowiedni....?

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam�� Niestety nie znalazłam odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie: mam bransoletkę Shimballa i chciałam zrobić sobie drugą z innymi koralikami,ale nie mogę znaleźć odpowiedniego sznurka�� Kupiłam sznurek nylonowy,ale z nim bransoletka nie jest tak sztywna niż ta, którą mam,a przy porównaniu wyglądają niemal identycznie z tym, że ta pierwsza jest bardziej matowa. Czy jesteś w stanie podpowiedzieć mi jaki to może być sznurek? Dodam, że jest topliwy.
    Z góry dziękuję za odpowiedź! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń