czwartek, 8 maja 2014

Czwartkowy samouczek 30


Dziś zapraszam na samouczka pokazującego, jak zrobić warkocz z czterech sznurków. Prosiła o niego aisha z bloga sznurki i koraliki. Jest to świetny pomysł na samouczek, więc realizuję :).

Taki warkocz jest idealny jeżeli chodzi o sznureczki zakańczające pracę albo sznurek do wisioru. Warkocz jest mocny i możemy wielokrotnie wiązać i rozwiązywać na nim supełki.

Teraz przejdziemy do zaplatania.


Zaczynamy!



warkocz z czterech sznurków


warkocz z czterech sznurków 1
1. Zaczynamy od przygotowania czterech sznurków, z których chcemy wyplatać warkocz. Ja na potrzeby tutoriala przytwierdziłam sznurki do patyczka, jednak nie jest to najwygodniejszy sposób, by zaplatać warkocz. Wygodniej byłoby np. związać wszystkie końcówki sznurka zwykłym węzełkiem :).













warkocz z czterech sznurków 2
2. Zaczynamy od przełożenia skrajnie prawego fioletowego sznurka pod sznurkami pomarańczowym i niebieskim.
Innymi słowy przekładamy prawy sznurek pod dwoma środkowymi sznurkami.
















warkocz z czterech sznurków 3
3. Następnie ten sam sznurek zawijamy z powrotem ponad niebieskim sznurkiem i pozostawiamy pomiędzy niebieskim i pomarańczowym.
Inaczej pisząc, teraz cofamy się górą o jeden sznurek.















warkocz z czterech sznurków 4
4. Teraz podobny manewr wykonujemy ze sznurkiem znajdującym się skrajnie po lewej stronie. Przekładamy czerwony sznurek pod sznurkiem niebieskim i fioletowym, czyli przekładamy go pod dwoma kolejnymi sznurkami.i....















warkocz z czterech sznurków 5
5. ... zawracamy nim nad sznurkiem fioletowym tak, że zostaje on ułożony miedzy fioletowym i niebieskim sznurkiem.
Czyli cofamy się górą o jeden sznurek.

















Dalej warkocz zaplatamy wciąż tak samo, biorąc raz sznurek znajdujący się skrajnie po prawej stronie, a raz znajdujący się skrajnie po lewej stronie.

Dla utrwalenia w samouczku wykonam z Wami jeszcze dwie takie sekwencje. Po nich warkoczyk nabierze już odpowiedniego dla siebie kształtu.

Pamiętajcie, by podczas zaplatania warkocza zaciskać sznurki tak, aby warkocz nie był nazbyt luźny.



warkocz z czterech sznurków 6

6. Teraz bierzemy pomarańczowy sznurek, czyli ten znajdujący się po prawej stronie i przekładamy go pod dwoma kolejnymi sznurkami, tj. fioletowym i czerwonym.

















warkocz z czterech sznurków 7
7. Następnie tak jak za każdym razem zawracamy sznurkiem ponad sznurkiem czerwonym tak, że pomarańczowy sznurek zostaje ułożony pomiędzy sznurkiem czerwonym i fioletowym.
















warkocz z czterech sznurków 8

8. Teraz zajmiemy się skrajnie lewym sznurkiem. Bierzemy niebieski sznurek i przekładamy go pod dwoma kolejnymi sznurkami, czyli sznurkiem czerwonym i pomarańczowym.
















warkocz z czterech sznurków 9
 9. Następnie, tak jak zawsze, zawracamy nim ponad sznurkiem pomarańczowym tak, że niebieski sznurek zostaje ułożony pomiędzy sznurkiem czerwonym i pomarańczowym.

















10. Dalszy schemat wykonywania sznurka-warkocza jest dokładnie taki sam jak powyżej. Bierzemy jeden ze skrajnych sznurków i przekładamy go pod dwoma kolejnymi, a następnie zawracamy ponad drugim ze sznurków.

Wykonując ten schemat otrzymujemy ciekawy rodzaj sznurka-warkocza :)

warkocz z czterech sznurków 10

warkocz z czterech sznurków 11


Mam nadzieję, że zaplatanie warkocza zakończyło się sukcesem :)

W następnym samouczku pokażę, jak taki warkocz możemy wykorzysta do zrobienia prostej biżuterii. Przy okazji przedstawię Wam kolejny rodzaj zapięcia, tj. zapięcie walizkowe.

A na koniec jeszcze najnowsza z moich prac, w której wykorzystałam ten splot, czyli żółw. Splotu, jak widać, użyłam do zrobienia sznureczków do zawieszenia żółwia.

makramowy naszyjnik - żółw 6

Przy okazji pochwalę się, ze żółwia zgłosiłam na konkurs sklepu Royal-Stone. Jeżeli macie ochotę, możecie wesprzeć moją pracę lajkiem ;)



No i jeszcze troszkę z innej beczki.

Jak pewnie zauważyłyście ostatnio znowu zdarzyło mi się zapomnieć o samouczku. Sprawcą zdarzenia była majówka, którą wykorzystywałam w sposób majsterkowy i dość intensywny. Co robiłam w zeszły czwartek, dowiecie się z foto relacji, która (mam nadzieję) pojawi się w najbliższych dniach :).



Bardzo dziękuję za wszystkie komentarze! Sprawiają mi one dużo radości :)

15 komentarzy:

  1. też żółw jest tak super-ekstra-przepiękny, że aż słów brakuje!!! Jest fenomenalny!!! Podziwiam, naprawdę podziwiam, fantastyczna praca :)
    dzięki za kolejny samouczek, splot bardzo sympatyczny, w sam raz właśnie jako delikatna, a jednocześnie bardzo ładna baza do naszyjnika czy bransoletki :)
    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi, że żółwik i samouczek się podoba :)

      Usuń
  2. A ja w końcu zmobilizowałam się do nauki makramy i muszę przyznać, że bardzo mi się podoba!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, chętnie obejrzę efekty :) Z drugiej strony, bransoletki, które prezentujesz na swoim blogu to też makrama i w dodatku bardzo pracochłonna.

      Usuń
  3. Jak to dobrze Aniu, że pomysłów na samouczki masz jeszcze całe mnóstwo ;-). Ostatnio przy okazji zakupów w Castoramie nabyłam "przypadkiem" sznurek murarski w pięknym czerwonym kolorze - ponieważ akurat byłam "w drodze" to zaplotłam bransoletkę zakańczając ją krótkim warkoczem z czterech sznurków, ale innym sposobem - może uda mi się to pokazać przy okazji nowego posta... A Twojej metody muszę koniecznie spróbować!
    Za żółwia trzymam kciuki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pomysłów może nie mnóstwo, ale jakieś jeszcze są ;) Bardzo chętnie zobaczę Twój pomysł na warkocz.

      Usuń
  4. Świetny samouczek, a żółwik przesłodki:) Pozdrawiam gorąco:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Żółw jest obłędny życzę wszystkiego najlepszego.

    OdpowiedzUsuń
  6. a gdzie Pani kupuje te koraliki, sznurki, zapięcia itd.?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W zakładce "Zaprzyjaźnione" jest baner jednego ze sklepów, w którym się zaopatruję.

      Usuń
    2. serdecznie dziękuję :)

      Usuń
  7. Hej! Mam do Ciebię prośbę, mogła byś zrobić to samo tylko z 8 żyłami?

    OdpowiedzUsuń
  8. Hej! Mam do Ciebię prośbę, mogła byś zrobić to samo tylko z 8 żyłami?

    OdpowiedzUsuń