sobota, 15 listopada 2014

Leśna bransoletka

Żeby nie było, że przez ten czas co się nie odzywałam, nie tknęłam sznurków... Otóż nie! W gruncie rzeczy miałam całkiem sporo pracy. Z niektórymi rzeczami się już nawet rozstałam i to niestety bez fotek. Aby więcej nie popełnić tego błędu, wzięłam się za intensywne fotografowanie...

Bransoletka makramowa - Makrama siedmiorzędowa 1

I tak dziś przedstawiam Wam leśną bransoletkę, bo takie skojarzenie mi się pojawia w głowie, gdy o niej myślę.

Bransoletka makramowa - Makrama siedmiorzędowa 2

Jest to niejako młodsza siostra bransoletki siedmiorzędowej z apatytem, którą Wam jakiś czas temu przedstawiałam (to ta niebieska w tle). Ta bransoletka również ma siedem rzędów tyle, że wyplotłam ją z mniejszych korali, a konkretnie kulek chryzoprazu o średnicy 6mm. Okazuję się, że taka na pozór niewielka zmiana wprowadza wiele dodatkowych supełków do wyplecenia. Czasu zajęła mi duuuużo, ale efekt jest zniewalający :)

Bransoletka makramowa - Makrama siedmiorzędowa 3

Zapięcie zrobiłam bardzo podobne jak w poprzedniej bransoletce. Tym razem użyłam trzech kulek ze srebra w kształcie szyszek i srebrnych kuleczek, które zaoksydowałam (wszystko próby 925).

Rozkręciłam się trochę z liczbą fotek ;).

Bransoletka makramowa - Makrama siedmiorzędowa 4

Bransoletka makramowa - Makrama siedmiorzędowa 5

Bransoletka makramowa - Makrama siedmiorzędowa 6

Bransoletka makramowa - Makrama siedmiorzędowa 7

Bransoletka makramowa - Makrama siedmiorzędowa 8

No i na koniec jeszcze na mojej dłoni. Bransoletka jest na mnie nieco za duża (mój nadgarstek ma 14 cm obwodu). Zrobiłam ją na standardowy nadgarstek, tj. okolice 15 - 15,5 cm.

Bransoletka makramowa - Makrama siedmiorzędowa 9
Bardzo dziękuję za wszystkie komentarze! Sprawiają mi one dużo radości :)

10 komentarzy:

  1. Jest piękna. Nazwa idealnie do niej pasuje:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Długo mnie nie było w blogowym świecie ale zajrzałam do Ciebie i oniemiałam , bransoletka jest przepiękna.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję, dziewczyny, za miłe komentarze :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękna bransoletka! Przyznam, że od pewnego czasu zaglądam na Twój blog, a trafiłam na niego zupełnie przypadkiem:) To dzięki niemu zaczęła się moja przygoda z makramą. Pierwszych węzełków uczyłam się właśnie z Twoich świetnie opisanych samouczków:) Twoje prace są niesamowite! Jeżeli znajdziesz wolniejszą chwilkę i chęć, to zapraszam do zajrzenia na moją stronę: macramedesign.wordpress.com :) Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już wpadłam na stronę. Jak na moje oko, bardzo zgrabnie idą Ci supełki :). Miło mi, że to z moich samouczków sie uczyłaś. Takie komentarze motywują mnie do tworzenia kolejnych :)

      Usuń
  5. "Leśna" to idealna nazwa dla tej bransoletki, jest niesamowita i bardzo klimatyczna.

    OdpowiedzUsuń
  6. Cudowna, mnie kojarzy się z winogronem, takim rodzimym - o drobnych zielonych kuleczkach.

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękna i w dodatku zielona :-)
    Wyobrażam sobie, że do lekkich nie należy, ale efekt jest powalający!

    OdpowiedzUsuń