środa, 13 lutego 2013

DIY - lilou

 
Zapraszam do niedawno zapowiadanego DIY. Pokażę Wam, jak zrobić bransoletkę typu lilou.

Gdy myślę o bransoletkach tego typu, to zadziwia mnie ich fenomen. Jak to się dzieje, że ludzie są gotowi płacić od kilkudziesięciu do stu paru złotych za takie maleństwo. Szczególnie, że cena rynkowa bransoletki nijak ma się do kosztów jej wyprodukowania.

Przedstawię tu więc, jak zrobić własną bransoletkę tego typu. W taki sposób zyskujemy własny, niepowtarzalny styl i dużo niższą cenę! ;)

Lilou krok po kroku

Będą nam potrzebne:

- Sznurek - około 40 cm. Ja użyłam sznurka bawełnianego woskowanego o średnicy dwóch milimetrów.
- Klej – np. magic.
- Nożyczki
- Zawieszka - jakiś motyw, który lubimy. Ja wybrałam okulary :)
- Kółeczko - do przymocowania zawieszki.

DIY Lilou - materiały

Zaczynamy!

DIY Lilou - krok 1

1. Do zawieszki doczepiamy kółeczko. Całość zakładamy na sznureczek w połowie jego długości.

DIY Lilou - krok 2

2. Na sznureczku robimy zwykły supełek (taki jak przy wiązaniu butów). Supełek ma zawierać w sobie kółeczko z zawieszką. Nie dociągamy supełka za mocno, tak by ewentualnie można go było później przesunąć (gdyby okazało się, że po związaniu bransoletki nie znajduje się on na jej środku).


DIY Lilou - krok 3

3. Układamy sznurek w okrąg o nachodzących na siebie końcach.

DIY Lilou - krok 4

4. Bierzemy jedną z końcówek i owijamy wokół powstałego okręgu (1). Następnie końcówkę przekładamy przez całość owinięcia zaczynając od początku (2). Poniżej wersja na sznurkach w różnych kolorach.

DIY Lilou - krok 5-1

DIY Lilou - krok 5-2

5. Zaciskamy. Oto, jak wygląda nasz węzełek z jednej i drugiej strony.

DIY Lilou - krok 6

6. Na drugiej końcówce wykonujemy dokładnie taki sam węzełek.Teraz widzimy, czy nasza zawieszka znajduję się na samym środku bransoletki. Jeżeli nie, to mamy szansę jeszcze ją przesunąć. Jeżeli supełek leży w dobrym miejscu, zaciskamy go i przycinamy końcówki przy węzełkach regulujących długość bransoletki.

DIY Lilou - krok 7

7. Końcówkę sznurka możemy zabezpieczyć klejem, choć nie jest to konieczne. 

Gotowe :)

DIY Lilou - gotowa bransoletka
Bardzo dziękuję za wszystkie komentarze! Sprawiają mi one dużo radości :)

13 komentarzy:

  1. Dzięki za przejrzystą instrukcję robienia supełka :) http://lacusie.blogspot.com/2013/11/bransoletka.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę :) Cieszę się, że się przydała. Bransoletka wyszła śliczna, choć modelce nie dorówna ;)

      Usuń
  2. bardzo fajnie wytłumaczone! Zapraszam do siebie Bransoletki lilou

    OdpowiedzUsuń
  3. Witaj! To chyba najbardziej jasne objaśnienie zawiązywania supełków na Liulou -dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! Starałam się wyjaśnić to w jak najprostszy sposób :)

      Usuń
  4. Najlepsza instrukcja, jaką znalazłam :) dziękuję!
    Magda

    OdpowiedzUsuń
  5. Super. Takie bransoletki nadają się na bransoletki przyjaźni. Tego właśnie szukałam; )

    OdpowiedzUsuń
  6. 3 lata po publikacji, mi również ta instrukcja się przydała. Super prosto i przejrzyście wytłumaczone! :) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. A co zrobić, gdy kupiłam tką bransoletkę handmade przez internet i supełki się za mocno zaciągnęły i się nie reguluje? :( można to uratować? Proszę o pomoc.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja taką bransoletkę ratowałam tak, że po prostu odwiązałam supełki i zawiązałam sobie na nowo. :) Tylko wtedy trochę się skróci bransoletka, ale powinna być na tyle duża żeby dało się to zrobić.

    OdpowiedzUsuń
  9. Super są takie bransoletki, a przy tym trochę zabawy, serdecznie polecam! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Umiesz może zrobić i pokazać jak zrobić bransoletkę lilou z tasiemki elastycznej z kokardką?

    OdpowiedzUsuń