niedziela, 28 kwietnia 2013

Sreberko i Złotko



Makramowe bransoletki z hematytem


Makramowa bransoletka z hematytem 1Makramowa bransoletka z hematytem 2

Makramowa bransoletka z hematytem 3 Już od dłuższego czasu czaiłam się, by zrobić bransoletkę z dwoma rzędami kamieni. W sieci są popularne co najmniej dwa rodzaje takich bransoletek. Klasyczna bransoletka dwurzędowa (coś jak Pieszczocha, tylko z jednym rzędem koralików mniej) oraz bransoletka jednorzędowa z oplotem z węzłów płaskich i kamieniami położonymi symetrycznie po bokach na węźle (może wiecie, o co mi chodzi ;)).

Makramowa bransoletka z hematytem 4Na pierwszą wersję nie miałam natchnienia. Druga zaś zwyczajnie nie jest w moim guście. Proponuję więc alternatywną wersję, która bardzo mi się spodobała.

Bransoletki wykonałam z bawełnianego sznurka i kulek hematytu. Zapięcie "na guziczek" dodaje bransoletce dziewczęcego uroku :)

Technika: Makrama
Materiały: hematyt, sznurek bawełniany woskowany, metal 
Całkowita długość: 17,5 cm





Bardzo dziękuję za wszystkie komentarze! Sprawiają mi one dużo radości :)

4 komentarze:

  1. Piękne!Jakim splotem są one wykonane?

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne ;) próbowałam zrobić, ale nie wiem jak zacząć. Podpowiesz? Pozdrawiam Jadwiga

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trudno to wytłumaczyć tak po prostu. Podstawowa informacja to to, że do zrobienia tej bransoletki korzysta się z tego węzła płaskiego i będą nam potrzebne cztery sznurki.

      Powodzenia!

      Usuń