środa, 11 listopada 2015

Fotki fotki fotki ... jak ja to robię




Dziś postanowiłam podzielić się z Wami tym, jak przygotowuję fotki mojej biżuterii.

Wrzucam więc moje zdjęcie podczas pracy. Bardzo ważna dla mnie podczas pstrykania jest wygoda stąd też taki zabawny po-domowy strój ;)

Samo pstrykanie fotek zajmuje sporo czasu, dlatego warto przygotować sobie wygodne stanowisko pracy - jakieś miejsce do siedzenia i miejsca na odkładanie przedmiotów i teł.

Pokażę Wam teraz kilka fotek ostatnich prac i powiem, co robię, by moje fotki wyglądały lepiej. Może komuś się przyda :). Jeżeli macie jakieś fajne patenty na robienie zdjęć, to też chętnie o nich poczytam. Także zachęcam do dzielenia się swoimi pomysłami.




Jak robię zdjęcia moich prac krok po kroku.



Namiot
Wszystkie fotki wykonuję w namiocie bezcieniowym oświecając namiot światłem stałym. O dobieraniu światła za wiele nie wiem. Polegam na tym, co mi sprzedano w sklepie fotograficznym i jakoś daje to radę ;)

Tło
Do namiotu wstawiam różne tła. Do tej pory najczęściej fotki strzelałam na białej kartce papieru. Obecnie jednak urzekły mnie podkładki akrylowe, które dają fajne odbicia. Szczególnie fajnie to widać na czarnej podkładce.


Na białej efekt jest znacznie delikatniejszy.


Zdarza mi się też używać kolorowych tkanin. Tak, żeby urozmaicić fotki. Ostatnio napstrykałam trochę zdjęć szczegółów właśnie korzystając z tkanin jako tła. Moim zdaniem nawet fajnie wyszło. A jak Wam się podoba?




Robiąc zdjęcia ostatnio staram się unikać dokładania przedmiotów do fotografii. Może to trochę przesada ale obawiam się, że zakłócą one porządek na zdjęciu. Może warto by było podrążyć temat, jak umiejętnie dokładać takie przedmioty... A może Wy macie jakieś fajne patenty?

Obróbka zdjęć
Jak już napstrykam fotki biorę się za ich obróbkę komputerową.

Zdjęcia wykonuję w formacie RAW, który pozwala mi ustawianie balansu bieli i jasności bez utraty jakości obrazu. Zawsze staram się, by przedmiot miał naturalne kolory i od jakiegoś czasu nauczyłam się, by pilnować tego, żeby zdjęcia nie prześwietlić. Zdjęcia obrabiam w darmowym programie Canon Digital Photo Professional 4, w którym też zamieniam zdjęcia na format JPG. Ten program mogę spokojnie polecić :)

Następnie zdjęcia wycinam i zmniejszam. Robię to również w darmowym programie Gimp, w wersji 2.8. Jest świetny i można znaleźć w internecie dużo tutoriali, jak z niego korzystać, dlatego też go polecam :)

To tyle, co mi na tę chwilę przychodzi do głowy o foceniu. Czekam na Wasze patenty i poglądy na ten temat :)

A na koniec taka zbiorcza fotencja bransoletek dwurzędowych, które ostatnio przygotowałam na Etsy.


Bardzo dziękuję za wszystkie komentarze! Sprawiają mi one dużo radości :)

7 komentarzy:

  1. Masz bardzo profesjonalne "studio fotograficzne", zazdroszczę Ci go :)
    Jeśli chodzi o tła do zdjęć, to zdecydowanie wolę te jednobarwne, nie tkaniny. Również nie przepadam za dodawaniem jakiś przedmiotów, bo uważam, że odwracają uwagę od tego co jest na zdjęciu najważniejsze, czyli od biżuterii :)

    OdpowiedzUsuń
  2. imponujący, profesjonalny "warsztat pracy", a efekt widoczny na zdjęciach - mam nadzieję, że kiedyś też mi będzie dane obfacać prace w takich komfortowych warunkach:) - GIMP jak najbardziej polecam, potrafi podrasować nawet bardzo słabe zdjęcia

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspaniałe zdjęcia! - oglądam i nie mogę wyjść z podziwu - mam wiele braków jeśli chodzi o fotografowanie - dziękuję za podpowiedzi - pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  4. Chciałabym mieć takie "studio" do zdjęć. :) Niestety nie mam miejsca i improwizuję jak się da. xD Jakiego obiektywu używasz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do tych zdjęć używałam Canon 50mm f/2.5 Compact Macro. Ostatnio dowiedziałam się, że do większych prac lepszy może być obiektyw nie do makro i zaczynam używać Canona 17-55 f/2.8.

      Usuń
  5. O proszę, a ja właśnie w zeszłym tygodniu rozpoczęłam cały cykl o fotografii produktowej oczami laika :D a GIMP jest świetny, wydaje mi się bardziej intuicyjny niż Photoshop i lepszy do podstawowych działań :D

    Pozdrawiam Marta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O! Super, świetnie, zajrzę :) Mam jeszcze sporo do podszkolenia.

      Usuń