wtorek, 2 sierpnia 2016

Makramowy naszyjnik z różowym kwarcem oprawionym w miedzianą bazę


naszyjnik makrama 1

naszyjnik makrama 2

Dzisiaj druga praca łącząca makramę i wykonaną przeze mnie metalową bazę.

Bazę naszyjnika wykonałam z miedzi, w którą oprawiłam kaboszon różowego kwarcu.
Baza jest dość drobna. Jej wysokość to niecałe 3 cm, natomiast szerokość - ok 2 cm.







naszyjnik makrama 3

naszyjnik makrama 4

Czysta miedź ma kolor pomarańczowo-czerwony. Z czasem powierzchnia miedzi ciemnieje na skutek naturalnego  procesu utleniania. Dlatego też baza, którą widać na zdjęciu, ma już o wiele więcej kolorów. To są właśnie tlenki miedzi, których z czasem będzie więcej - tak, że metalowa baza stanie się bardziej brązowa :)

Naszyjnik jest w ciepłych delikatnych kolorach różu i brązu.
Starałam się nadać mu styl roślinny i nieco "bajeczny" ;)
Końce naszyjnika ozdobione są kuleczkami agatu.
naszyjnik makrama 5

Długość samego wisiorka to około 7 cm.

Naszyjnik jest leciutki - waży 7 gram.













naszyjnik makrama 6

Zapięcie naszyjnika jest takie, jak w bransoletkach "shamballa", tj. żeby otworzyć albo zamknąć naszyjnik, przesuwa się je.

Zupełnie zamknięty naszyjnik ma długość 2 x 25,5 cm, natomiast zupełnie otwarty - 2 x 49 cm.
naszyjnik makrama 7




















No i na koniec zdjęcia wisiorka na modelce :)

Naszyjnik jest już dostępny w moim sklepie na etsy :)

naszyjnik makrama 8

naszyjnik makrama 9
Bardzo dziękuję za wszystkie komentarze! Sprawiają mi one dużo radości :)

4 komentarze:

  1. Fantastycznie się prezentuje na osobie. Śliczny jest;)

    OdpowiedzUsuń
  2. śliczny wisiorek ja w tych tematach jestem beztalęciem ale z twojego tutorialu stworzyłam pierwszą schamballe

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzięki, że się dzielisz. Kiedyś robiłam duże makramy (kwietniki, zawieszki na ścianę) i... chyba wrócę do tego w mniejszej formie. Zainspirowałaś mnie :-)

    OdpowiedzUsuń