czwartek, 21 lipca 2016

Makramowy wisior z kyanitem oprawionym w miedzianą bazę



Dziś przedstawię Wam pierwszą z moich prac, w której wykorzystałam własnoręcznie zrobioną metalową bazę.

Bazę wisiorka wykonałam z miedzi. Oprawiłam w nią spory kaboszon kianitu.

Baza ma 4,4 cm szerokości i  2,6 cm wysokości.

Czysta miedź ma kolor pomarańczowo-czerwony. Z czasem powierzchnia miedzi ciemnieje na skutek naturalnego  procesu utleniania. Dlatego też baza, którą widać na zdjęciu, ma już o wiele więcej kolorów. To są właśnie tlenki miedzi, których z czasem będzie więcej - tak, że metalowa baza stanie się bardziej brązowa :)

Baza wisiorka ozdobiona jest motywem liści. Do tej części naszyjnika wybrałam nici nylonowe w kolorze niebieskim i brązowym tak, aby pasowały do bazy.
















Wisior zawiesiłam na dwóch bardzo długich sznurkach (każdy sznurek ma 55 cm, bez wliczania końcówek), również wyplecionych z nylonowych nici. Lubię taki sposób zakończenia makramowej pracy, gdyż pozwala on na regulację tego, w którym miejscu naszego dekoltu ma znajdować się wisior.


A tutaj foteczka pokazująca, jak wygląda "lewa" strona wisiorka:


No i na koniec zdjęcia wisiorka na modelce :)

Naszyjnik jest już dostępny w moim sklepie na etsy :)


Bardzo dziękuję za wszystkie komentarze! Sprawiają mi one dużo radości :)

9 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawe połączenie różnych technik i materiałów :) co prawda ja bym tu jeszcze dała oksydę na miedź, ale to takie moje małe zboczeni :D ... no i oksyda mogłaby brudzić sznurki, więc to jest jej minus :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dla mnie bomba. rewelacyjne połaczenie miedzi z makrama. Cudnie wyszło, wspaniały pomysł.
    Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne połączenie materiałów;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Aniu, to jest po prostu cudo! Skoro już tu jestem, to przyjmij ode mnie najserdeczniejsze życzenia z okazji jutrzejszych imienin;) Pozdrawiam Cię cieplutko;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo podobają mi się Twoje prace i jestem zauroczona Twoim blogiem. Sama też coś tam próbuję pisać i prezentować swoje prace, ale raczej jest to amatorsko. Przepiękna biżuteria. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Witam, jakiego sznurka się używa do takiej makramy?
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękna praca. Jak zabrać sie za taka makrame, tak rozbudowany projekt. Jakas dobra rada na poczatek?

    OdpowiedzUsuń