poniedziałek, 9 grudnia 2013

Naszyjnik jak z bajki


Makramowy naszyjnik - 1

Makramowy naszyjnik - 2
Udało się :) skończyłam i w dodatku zdążyłam sporo przed czasem.

Tak jak zapowiadałam, przedstawiam makramowy naszyjnik z zielonym jaspisem, który wyplotłam na wyzwanie Kreatywnego Kufra.

Naszyjnik bardzo kojarzy mi się z fantastycznym światem różnych książek. W sam raz dla jakiejś leśnej nimfy, czy amazonki :)

Tworząc go, starałam się zrobić coś, czego jeszcze w moich pracach nie było. Porwałam się na układanie sznurka w wijące się wzory.
Makramowy naszyjnik - 3To moja pierwsza praca tego tupu, ale z całą pewnością będą kolejne, bo efekt ogromnie mi się podoba :)







W środku naszyjnika umieściłam pokaźnych rozmiarów zielony jaspis o średnicy 3,5 cm. Oplotłam go ciasno unieruchamiając w naszyjniku. Następnie dodałam w około centralnej części naszyjnika złociste koraliki toho, a całość ozdobiłam ciekawymi zawijasami.

Makramowy naszyjnik - 4













Boki naszyjnika również ozdobione w wijące wzory podnoszą się ku górze i zwężają tak aby całość miała "księżycowy" - zaokrąglony, kształt.
Makramowy naszyjnik - 5






Końce naszyjnika są już zupełnie delikatne i składają się jedynie z wijącego wzoru. Co nadaje całości dużo lekkości.

Zapięcie to okrągły sznurek pleciony z czterech mniejszych, przypominający dość skomplikowany warkocz, tyle, że o okrągłym przekroju.

Dla dopełnienia końcówki zapięcia również ozdobiłam koralikami toho.

 A tutaj jeszcze naszyjnik na dłoni, tak, aby można było lepiej dostrzec jego proporcje.

Makramowy naszyjnik - 6


Naszyjnik zgłaszam na wyzwanie Kreatywnego Kufra w temacie: Forma - Naszyjnik


http://kreatywnykufer.blogspot.com/2013/11/wyzwanie-forma-naszyjnik.html


Bardzo dziękuję za wszystkie komentarze! Sprawiają mi one dużo radości :)

18 komentarzy:

  1. Przepiękny naszyjnik! Po prostu jestem oczarowana Twoją pracą:) Masz rację, że kojarzy się z leśnymi nimfami:) Jeszcze raz napiszę, że szalenie mi się podoba! Pozdrawiam serdecznie!
    Ciekawa jestem, czy wcześniej Sobie pracę projektujesz , czy też spontanicznie wiążesz supełki:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Bardzo mi miło, że się podoba.

      Prace najpierw projektuję i sobie mniej więcej szkicuję. Co do czego, później wiele rzeczy i tak zmieniam, ale projekt być musi ;)

      Usuń
  2. Przepiękna praca. Bardzo, bardzo mi się podoba. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawa byłam efektu :-). Zawijaski rozłożyły mnie na łopatki... Jeszcze mocniej trzymam kciuki, KK nie może przeoczyć takiej pracy!

    OdpowiedzUsuń
  4. Wow, niesamowity jest ten naszyjnik! Bardzo mocno trzymam kciuki za wyzwanie! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękny! A te zawijasy... genialne :) Życzę powodzenia w wyzwaniu ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. No wyszedł przecudowny :) Super

    OdpowiedzUsuń
  7. Prześliczny. Trafiłam tutaj dzisiaj ale zostanę już na dłużej.
    Ale zdolniacha z Ciebie.
    Podziwiam. :)

    OdpowiedzUsuń