czwartek, 23 stycznia 2014

Czwartkowy samouczek 18


 

W dzisiejszym samouczku, tak jak zapowiadałam zapraszam na podpowiedzi, jak wykonać pozostałe 4 bransoletki.

Schemat wykonywania bransoletek jest zawsze ten sam i można się z nim zapoznać w poście pokazującym, jak zrobić bransoletkę z sercem. Zmienia się jedynie supełek, z którego korzystamy podczas wyplatania zasadniczej części bransoletki. W bransoletce z sercem był to węzeł spiralny.

 

 

Zacznijmy po kolei, czyli od niebieskiej bransoletki ze znakiem nieskończoności.




Wyplatając tę bransoletkę skorzystałam z węzła łańcuszkowego.

Wyplotłam dwa takie słupki po obu końcach zawieszki.

Do wyplecenia słupków potrzebne mi były dwa kawałki sznurka o długości 70 cm, które podczas wyplatania składałam na pół. Każda strona bransoletki to tylko jeden kawałek sznurka.


Zapięcie zrobiłam używając węzła płaskiego. Wykorzystałam do niego 30-centymetrowy kawałek sznurka.

Na zakończenie na zwisające frędzelki założyłam kuleczki kryształków, które unieruchomiłam z dwóch stron supełkami.

















Teraz przejdźmy do brązowej bransoletki z pacyfką.




W tej bransoletce wykorzystałam jedynie węzeł płaski, zarówno na część zasadniczą, jak i zapięcie.

Na wyplecenie bransoletki potrzebne mi były:
- dwa kawałki sznurka o długości 40 cm na sznurki wiodące,
- dwa kawałki sznurka o długości 100 cm na sznurki robocze,
- jeden kawałek sznurka o długości 30 cm na zapięcie.

Każda strona bransoletki to jeden kawałek sznurka 40-centymetrowy (wiodący), i jeden 100-centymetrowy (roboczy).

Tu również na zakończenie na zwisające frędzelki założyłam kuleczki kryształków, które unieruchomiłam z dwóch stron supełkami.

















 

 

 

 

A teraz zielona bransoletka z puzzlem.




Tym razem do wykonania główniej części bransoletki wykorzystałam wzór z węzłów frywolitkowych.
Zapięcie, tak jak i w innych bransoletkach to słupek z  węzełów płaskich.

Na wyplecenie bransoletki potrzebne mi były:
- dwa kawałki sznórka o długości 40 cm na sznurki wiodące,
- dwa kawałki sznurka o długości 100 cm na sznurki robocze,
- jeden kawałek sznurka o długoszowaci 30 cm na zapięcie.

Każda strona bransoletki to jeden kawałek sznurka 40-centymetrowy (wiodący), i jeden 100-centymetrowy (roboczy).

Na zakończenie na zwisające frędzelki założyłam kuleczki kryształków, które unieruchomiłam z dwóch stron supełkami.




















No i na koniec granatowa bransoletka z kokardą.




No i ostatnia - czwarta bransoletka :)

Tu w zasadniczej części bransoletki skorzystałam z węzła festonowego. Zrobiłam dwa słupki: jeden z jednej, a drugi z drugiej części zawieszki.

Wyplotłam dwa takie słupki po obu końcach zawieszki.

Na wyplecenie tych słupków potrzebne mi były dwa kawałki sznurka o długości 100 cm. Sznurek złożyłam na dwie części w proporcji 1:3, czyli 25 cm:75cm, z czego krótsza część to sznurek wiodący, a dłuższa - roboczy.
Każda strona bransoletki to tylko jeden kawałek sznurka.


Zapięcie zrobiłam używając węzła płaskiego. Wykorzystałam do niego 30-centymetrowy kawałek sznurka.

Na zakończenie na zwisające frędzelki założyłam kuleczki kryształków, które unieruchomiłam z dwóch stron supełkami.

















Ufff... Opisałam wszystkie cztery :) Mam nadzieję, że sobie poradzicie. Jakby były jakieś pytania, to walcie śmiało.

Wiem, że ostatnio trochę zaniedbałam komentowanie. Miałam gorący okres. Mam nadzieję, że w weekend odrobię :)
Bardzo dziękuję za wszystkie komentarze! Sprawiają mi one dużo radości :)

14 komentarzy:

  1. Bransoletki są śliczne. Nie mogłam tak na "oko" nigdy rozpoznać, co jakim stylem było plecione i ile potrzeba sznurka - teraz po Twoim wyjaśnieniu, będę potrafiła. Dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Tą z węzłem płaskim zrobię na pewno a inne też spróbuję. Kiedyś chciałam już zrobić bransoletkę z tak umieszczoną zawieszką ale nie miałam pomysłu na zapięcie. Szkoda, że nie wpadłam na to, bo przecież jest bardzo proste:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Śliczne! Takie delikatne..

    OdpowiedzUsuń
  4. Super :) A mogłabyś nam pokazać jak robisz takie bransoletki jak ta: http://www.kreatywnaprzyjemnosc.pl/2013/07/lato-lato-lato-echze-ty.html ???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taka bransoletka to dość skomplikowana sprawa. Przymierzam się do wideo tutoriali i jak się za to wezmę, to z pewnością pokażę, jak zrobić taką :)

      Usuń
  5. Merci beaucoup de partager ce savoir-faire, maintenant à moi d'essayer...!

    OdpowiedzUsuń
  6. A jak się nazywają fachowo te łączniki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak właściwie, to nie wiem. Zdarzyło mi się to znajdować w sklepach internetowych w bardzo różnych działach - np. "zawieszki", "łączniki" itp. Nie wiem, czy ma to konkretną nazwę.

      Usuń
  7. Mam problem z rozpoznaniem sznurka wiodącego i roboczego... Mogę prosić o wyjaśnienie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sznurek wiodący to ten, który nie robi supełków. Natomiast sznurkiem roboczym zaplatamy supełki.

      Usuń