czwartek, 16 stycznia 2014

Czwartkowy samouczek 17



W dzisiejszym samouczku przedstawię propozycję tego, co można podarować kobiecie na Walentynki.

Jako, że niemal wszystkie kobiety uwielbiają biżuterię, a jednocześnie kochają widzieć zaangażowanie swojej drugiej połówki, proponuję, by panowie wysilili się trochę i zrobili swojej ukochanej bransoletkę :).


Swoją drogą wiem, że taki pomysł sprawdza się doskonale. A przynajmniej mam potwierdzenie w postaci moich kolegów, którzy zdobyli się na walkę ze sznurkami i wypletli swoim kobietom shamballę. Podobno niezależnie od efektu końcowego (hi hi ;) ) dziewczyny były zachwycone!

Dziś zaproponuję Wam jeden ze splotów, ale w samouczku przedstawiam wiele różnych węzłów, które możecie wykorzystać w tego typu bransoletce.

Dodam jeszcze, że w tutorialu tym nie wyjaśniam poszczególnych splotów, ale daję linki do instrukcji, gdzie opisuję, jak je wykonać. Będziemy gównie korzystać z samouczka pierwszego i drugiego.

 

Zaczynamy!



rys. 1

1. Należy przygotować:

- Sznurek - 2 x 130 cm, 2 x 40 cm i 1 x 30 cm. Ja użyłam sznurka nylonowego. Jest to dość cienki sznurek (przy grubszym sznurku mogą nam być potrzebne dłuższe kawałki). 

- Przywieszka z możliwością przytwierdzenia sznurka z dwóch jej stron. Ja w tutorialu zdecydowałam się na "serduszkowe" serduszko :)

- Koraliki na zakończenie bransoletki. Ja użyłam czterech kryształowych kuleczek.

- Sposób na przytwierdzenie makramy – na przytwierdzenie makramy jest wiele sposobów. Ja użyłam deseczki do makramy. Można też np. przykleić końcówkę robótki do stołu taśmą albo do czegoś przywiązać, czy użyć deski z klipsem. Co kto woli :)

- Zapalniczka - do zatopienia końcówek sznurka, gdy używamy sznurka topliwego. Jeżeli uzywamy np. sznurka woskowanego bawełnianego, przyda nam się klej.

- Nożyczki

rys. 2

2. Zaczynamy od przytwierdzenia 40-centymetrowych kawałków sznurka po obu stronach naszej przywieszki.

Możemy to zrobić tak, jak przedstawiają to zdjęcia. Opisałam to dokładnie w pierwszym samouczku.
Jeżeli mammy wyjątkowo małą dziurkę w zawieszce, możemy po prostu przełożyć przez nią tylko jedną końcówkę sznurka bez robienia supełka.


rys. 3

3. Teraz należy w jakiś sposób unieruchomić nasza robótkę, by lepiej nam się pracowało. Postarajmy  się unieruchomić co najmniej jedną z końcówek.

















4 - 13. Zabieramy się za zaplatanie. Bierzemy sznurek o długości 130 cm i wykonujemy węzeł spiralny rozpoczynając pod przywieszką. Dokładny opis, jak wykonać węzeł spiralny znajduje się w samouczku drugim. Tutaj przedstawiam jedynie fotografie. 

Rozpoczęcie:

rys. 4
rys. 5
rys. 6

rys. 7
rys. 8

Wiązanie kolejnych węzełków.

rys. 9
rys. 10

rys. 11

rys. 12

rys. 13


14. Możemy zauważyć, że podczas zaplatania robótki okręca się ona w lewą stronę.



rys. 15

15. Po drugiej stronie od zawieszki również wykonujemy słupek z węzłów spiralnych.

Gdy wykonaliśmy już węzełki z dwóch stron, odczepiamy naszą robótkę














rys. 16

16 - 19. Teraz odcinamy odstające sznureczki z tych, którymi zaplataliśmy węzełki (te, które miały 130 cm).

Nie obcinamy wszystkich sznureczków! Trzeba zwrócić uwagę, by obciąć tylko te właściwe :)









rys. 17

















Odcinamy boczne sznureczki.
rys. 18

rys. 19

















Najpierw jeden, który od razu ....

















... przytapiamy. Następnie to samo robimy z drugim.

Na koniec powtarzamy to z drugą stroną robótki.







rys. 20

20 - 22. Czas, by zająć się zapięciem naszej bransoletki. Zapięcie do bransoletki można zrobić na wiele sposobów. Ja proponuję wykonać takie jak w bransoletkach shamballa.

By wykonać to zapięcie należy złożyć sznurki bransoletki tak, jak na zdjęciu 20...



rys. 21


















rys. 22
 ... , a następnie wykonać na nich słupek z węzłów płaskich. Do tego celu wykorzystujemy ostatni (30 cm) kawałek sznurka, który nam został. Rozpoczynamy tak jak na zdjęciu 21.




















Na tej animacji widzimy jak powstaje węzeł płaski. Dokładny opis, jak wykonać ten węzeł znajdziecie w samouczku drugim.






rys. 23

23. Wystarczy, jeżeli wykonamy kilka takich węzełków.



















rys. 24

24. Teraz odcinamy końcówki od sznurka, którym wykonywaliśmy zapięcie i stapiamy je.


















rys. 25

25. Pozostaje nam jeszcze ozdobienie końcówek zapięcia.



















rys. 26

26. Ja końcówki ozdabiam poprzez nałożenie na nie kryształowych kuleczek, które przytwierdzam supełkami i zatopienie końcówek.












Bransoletka gotowa! :)





Tak jak obiecywałam, pracuję nad kolejnymi bransoletkami, które będą wykorzystywać sploty pojawiające się w samouczku. Także już wkrótce możecie liczyć na kolejne bransoletkowe przepisy :)

Na pewno te także będzie można wykorzystać jako walentynkowy prezent :)

http://www.kreatywnaprzyjemnosc.pl/2014/01/czwartkowy-samouczek-18.html


Ah właśnie! 

Zgłaszam mój tutorial na Walentynkowy konkurs u Ilony na Handmade-kursy ,wzory ,tutoriale 

Jeżeli kurs Wam się podoba, to zachęcam do głosowania między 25 a 28 stycznia :)


KONKURS
Bardzo dziękuję za wszystkie komentarze! Sprawiają mi one dużo radości :)

23 komentarze:

  1. Świetny samouczek skorzystam na pewno.Bransoletki śliczne .
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Fantastyczna! Mam nadzieję, że jakiś facet to przeczyta i się zastosuje do instrukcji:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ładnie wyszła.
    Chyba wykorzystam pomysł:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzięki za instrukcję. Jak będę miała urlop to przysiądę nad tą metodą:) Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że się przyda. Również pozdrawiam :)

      Usuń
  5. Świetna! Gdzie zaopatrujesz się w takie rzeczy jak np. to serduszko?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To akurat kupiłam stacjonarnie w warszawskim sklepie.

      Usuń
  6. Świetny tutorial, mistrzowsko profesjonalny (te animacje!) - przynajmniej nie będę miała problemu z głosowaniem ;-).

    OdpowiedzUsuń
  7. świetna bransoletka:) chyba spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękna i subtelna... Ja taki sznureczek robię igłą do frywolitek, ale mój nie nadaje się na bransoletkę, bo jest cieniusi.. W każdym razie super pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Swojego czasu przeżyłam epizod z bransoletkami frywolitkowymi i nawet próbowałam zastosować czółenko do frywolitek do makramy, ale okazało się, że szybciej wiążę supełki ręcznie (automatyzacja jak mały robocik ;) ).

      Usuń
  9. Śliczna jest ta bransoletka i świetny kursik;)
    Dziękuję Ci Aniu za udział w zabawie;))

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetna ta bransa. Pewnie sobie taką zrobię. Dzięki za udostępnienie wzoru.

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetne !! uwielbiam robić prezenty mojej piękniejszej połówce i wiem już na pewno, ta śliczna bransoletka będzie następna :)
    Super stronka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło jest przeczytać komentarz od faceta :) Powodzenia!

      Usuń
  12. Cieszę się że znalazłam Twoją stronę :). Dziękuje mogę się nauczyć dużo wspaniałych wzorów i próbować robić piękne bransoletki. Super masz pomysły i podziwiam tyle pracy i zaangażowania by podzielić się tym wszystkim z innymi osobami, jeszcze raz dziękuje i życzę dalej wspaniałych pomysłów.

    OdpowiedzUsuń