czwartek, 6 lutego 2014

Czwartkowy samouczek 20


W dzisiejszym samouczku opisałam Wam kolejne korale, na które możemy natrafić poszukując materiałów do makramy. Tym razem postanowiłam skupić się na niemalże pewnikach, czyli na takich koralach, które przeważnie mają naprawdę przyzwoite dziurki.

Dziś opiszę korale drewniane, ceramiczne i modułowe.

Korale do makramy 1

Korale do makramy 2Zacznijmy od korali drewnianych.

Tego typu korale przeważnie maja całkiem spore dziurki jak na swój rozmiar. Ja najbardziej lubię takie w jednolitym kolorze i dość intensywnych barwach.

Na rynku dostępne są w przeróżnych kolorach i kształtach.

Dużą ich zaletą jest to, że przy naturalnym i miłym materiale (lubię drewno :)) są dość lekkie. I możemy je wygodnie nosić nawet w większej ilości.

Korale do makramy

Korale do makramy 3
Korale do makramy 4Korale ceramiczne to kolejny pewny materiał.

Przeważnie spotkamy w nich naprawdę solidne dziurki.

Zachęcam też do samodzielnego robienia takich korali Te na fotografii powyżej oraz pierwszej fotografii z prawej strony są mojej produkcji :) Nie jest to trudne, a możemy sobie zrobić wymarzony egzemplarz.

Na rynku istnieje mnóstwo ciekawych wzorów w przeróżnych odsłonach. Także każdy może znaleźć coś dla siebie.

Korale ceramiczne, jak wszystko, maja swoje wady. Ceramika jest dość ciężka, także naszyjnik z dużą ilością korali mógłby być niewygodny w noszeniu.

Korale do makramy 5

Na koniec jeszcze jeden rodzaj korali, który możemy wykorzystać w makramie. Są to koraliki modułowe, które zawsze maja ogromne dziurki i mogą nam posłużyć do niektórych projektów.

To by było na tyle w tym samouczku. W poprzednim opowiadałam o różnych koralach z naturalnych składników. Także jeżeli macie ochotę poczytać więcej o koralach, to zapraszam :)

Bardzo dziękuję za wszystkie komentarze! Sprawiają mi one dużo radości :)