czwartek, 13 lutego 2014

Czwartkowy samouczek 21


Makrama oplatane słuchawki 1

Pomyślałam, że zrobimy sobie małą przerwę w omawianiu makramowych koralików. W dzisiejszym samouczku zapraszam Was do zrobienia przydatnego makramowego gadżetu, a dokładniej "ubranka" dla słuchawek.

Makrama oplatane słuchawki 2

Do wykonania ubranka będą nam potrzebne:

- słuchawki do ozdobienia,
- sznurek (ja użyłam dwóch kolorów sznurka nylonowego),
- nożyczki,
- zapalniczka lub klej w zależności od tego, czy nasz sznurek topi się pod wpływem ciepła, czy nie. 

Wykonanie ubranka jest bardzo proste. Należy traktować słuchawki jako "sznurek" wiodący i wiązać na nich supełki naszymi sznurkami.

W samouczku macie mnóstwo węzełków, które możecie do tego celu wykorzystać.



A jak ja oplatałam słuchawki?


Makrama oplatane słuchawki 3

1. Zaczęłam od wtyczki. Od jej początku zaplatałam węzeł płaski. Zaplatałam go aż do miejsca, w którym słuchawki rozdzielają się na 2 części. Pokazuje to strzałka czerwona.

2. Mały kawałek za "łącznikiem" zaczęłam zaplatać dwa słupki z węzłów festonowych. To miejsce wskazuje nam strzałka zielona.

Do tego momentu zużyłam 20 metrów sznurka żółtego. Następnie przerzuciłam się na sznurek w kolorze niebieskim.

3. By wykonać część oplotu w niebieskim kolorze zużyłam dwa kawałki sznurka po 2 metry każdy.
Oplot wykonałam przy użyciu węzła festonowego, a także po prostu owijając sznurek ciasno wokoło kabelka od słuchawek. Ta część zaznaczona jest strzałką fioletową.

4. Miejsce przy samych słuchawkach oplotłam znowu węzłem płaskim. Tutaj zaczęłam oplatać "od końca" tak, żeby zakończenie oplotu wypadło mi na kablu, a nie na słuchawce. Obszar ten oznaczony jest kolorem morskim. Tu wystarczyły mi dwa kawałki sznurka po 50 cm każdy.


A tak wyglądają gotowe słuchawki :)

Co prawda oplatania jest sporo, ale myślę, że warto, bo efekt powstaje całkiem ciekawy.

Makrama oplatane słuchawki 4

Bardzo dziękuję za wszystkie komentarze! Sprawiają mi one dużo radości :)

18 komentarzy:

  1. Toż to słuchawkowa biżuteria :) Bardzo ciekawy pomysł.

    OdpowiedzUsuń
  2. Rewelacja :) Skąd Ty bierzesz takie pomysły? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wydaje mi się, że coś podobnego widziałam kiedyś gdzieś w internecie i stąd ten pomysł :)

      Usuń
  3. GENIALNE!!!! Efekt świetny i całkowicie w moim stylu. Chcę takie:)

    Pozdrowienia!:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pomysł super, wykonanie- wspaniałe!!!

    OdpowiedzUsuń
  5. ale genialne, chyba sama sobie coś takiego zrobię:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jejku! Dziewczyno, jesteś po prostu genialna! Dzięki za nieustanne inspirowanie mnie :D :*

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie ogarniam jak zrobic ten wezel prosty na sluchawkach prosze o pomoc ;c

    OdpowiedzUsuń