czwartek, 5 września 2013

Czwartkowy samouczek 1



Zapraszam na pierwszy "czwartkowy samouczek"!

 

W dzisiejszym samouczku pokażę Wam, jak rozpocząć formę makramową.


Rozpoczynanie formy makramowej

 

Makramę możemy rozpocząć na bardzo wiele sposobów. Podczas rozpoczynania nowej robótki makramowej warto zastanowić się, jaki sposób w danej sytuacji będzie dla nas najwygodniejszy.

Tym razem pokażę wam, jak rozpocząć makramę, gdy chcemy ją od razu przytwierdzić do jakiegoś przedmiotu. Może to być metalowe kółeczko, gdy np. robimy kolczyki albo rama torebki. Możemy też chcieć przytwierdzić większą ilość krótszych sznurków do jednego dłuższego, np. górna część jesiennej kolii zrobiona jest w ten sposób.

Do przećwiczenia tego węzełka potrzebny nam będzie przedmiot, z którym ma łączyć się makrama oraz sznurek (najlepiej na początek dość gruby). Ja dla ułatwienia jako przedmiot, do którego chcę przytwierdzić supełek użyłam patyczka do szaszłyków.



jak rozpocząć makramę 1
rys. 1
Zaczynamy!

1. Sznurek składamy na pół. Zgięcie sznurka kładziemy na patyczku.













jak rozpocząć makramę 2
rys. 2

2. Zaginamy łukowate zgięcie pod patyczek.
















jak rozpocząć makramę 3
rys. 3

3. Przewlekamy przez zagięty łuk oba końce naszego sznurka.
















jak rozpocząć makramę 4
rys. 4

4. Mocno zaciskamy.

W ten sposób sznurek jest mocno przymocowany, a my uzyskujemy dwa końce do pracy.

Jeżeli chcemy pracować z większą ilością sznurków, dokładamy je w dokładnie ten sam sposób.











przykład tego jak rozpocząć makramę 1
rys. 5
5. A na tym obrazku możesz zobaczyć jak wykorzystałam ten węzeł przy wyplataniu kolczyków.

Użyłam 4 sznurków które zawiązałam na kółeczku. Dalej wyplatałam węzłem gobelinowym, którego zapewne nauczymy się w dalszych postach :)











Skoro umiemy już rozpoczynać makramę, w następnym samouczku przejdziemy do nauki podstawowych węzłów, czyli węzła płaskiego i spiralnego.











Bardzo dziękuję za wszystkie komentarze! Sprawiają mi one dużo radości :)

14 komentarzy:

  1. Super :) to czekam na samouczka ze splotem gobelinowym :) Kolczyki wyglądają świetnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :) Splot na pewno się pojawi, bo to również podstawy makramy. Może to jednak troszkę potrwać.

      Usuń
  2. O kurczaki, kolczyki są po prostu ukradzione z nieba! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Z chęcią się podszkolę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mimo, że mam dwie lewe ręce to może z samouczka skorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. świetne.....super!!!
    muliniane-cudenka.blogspot.com
    pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Może wreszcie po tym samouczku nauczę się makramy, bo dla mnie to czarna magia :)
    Pozdrawiam Monika :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Znałam to :P Ale bardzo fajny pomysł, czekam na kolejne części, na pewno się przydadzą ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Twoja praca jest niesamowita. Ci inspirują mnie do nauki nowych technik. Dziękuję Ci.

    OdpowiedzUsuń
  9. Twoja praca jest niesamowita. Ci inspirują mnie do nauki nowych technik. Dziękuję Ci.

    OdpowiedzUsuń