piątek, 18 października 2013

Kwintesencja makramowej bransoletki :)


Bransoletka makrama 1

Wyzwanie od KK Forma - Bransoletka wydawało się być wystarczająco szerokie, by nie mieć w nim zagwozdki. Jednak zrobić po prostu jakąś bransoletkę bez większego planu byłoby dla mnie za mało ambitne ;). Kombinowałam wiec i wymyślałam, jak wyglądałaby dla mnie najbardziej "makramowa" bransoletka :) 

Chciałam w tym projekcie niejako wrócić do korzeni makramy i bransoletek wykonywanych w tej technice. 

Bransoletka makrama 2Bransoletka makrama 3


Makrama w formie bransoletek zaczerpnięta została z rzemiosła Indian Ameryki Środkowej. Mniej więcej w roku 1970 tak zwane "bransoletki przyjaźni" zaczęły pojawiać się w USA jako wyraz mody na etniczne ozdoby. 

Z czasem moda na bransoletki przyjaźni rozprzestrzeniła się po całym świecie. Dotarła też do nas. Na pewno pamiętacie kolorowe pasiaste bransoletki które plotło się przytwierdzone agrafką do spodni ;) 

Bransoletka makrama 4 
Wracając do mojej bransoletki postanowiłam jej nadać elementy właśnie takiej bransoletki przyjaźni. Pierwszy raz użyłam w mojej pracy różnokolorowych sznurków, a także przełamałam się do skorzystania z bardzo intensywnych i kontrastujących kolorów.

Choć rozpoczynając pracę miałam wiele wątpliwości, to końcowy efekt bardzo mi się podoba :)

Bransoletkę wyplotłam z nylonowych sznurków, kolorowych koralików Toho i kulek różowego marmuru. 



Bransoletka makrama 5
Bransoletka makrama 6 
Szczególnie dumna jestem z wykończenia bransoletki i jej zapiecia.

Wykończenie od strony guziczka jest zupełnie "improwizowane". Starałam się nadać mu etnicznego wyglądu. Metalowy guzik świetnie się z nim skomponował :)

Postanowiłam, że bransoletka będzie miała zwisające frędzelki z koralikami. Jest to nawiązanie do takiego właśnie zakańczania bransoletek przyjaźni. Jednocześnie takie przedłużone frędzelki bardzo ułatwiają samodzielne założenie bransoletki.



























Bransoletka makrama 8 
A na koniec jeszcze zdjęcie pokazujące bransoletkę od tyłu.

















Co prawda, w związku z tym moim zastanawianiem, znowu zgłaszam pracę niemal na ostatnią chwilę, ale taka już moja natura!


 
Bardzo dziękuję za wszystkie komentarze! Sprawiają mi one dużo radości :)

17 komentarzy:

  1. Bardzo mi się podoba, zarówno kolorystyka, jak i wzór. Ach, pamiętam te bransoletki przyjaźni. Nigdy mi, cholery, wyjść nie chciały :) Do dziś pozostało mi podglądanie, jak robią to fachowcy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)

      Moje początki z bransoletkami przyjaźni też do łatwych nie należały. Pamiętam, że mi się jakoś dziwnie zwijały i ogólnie krzywe były. Ale trzeba kochać swoje twory ;)

      Usuń
  2. Bransoletka jest przecudowne... Bardzo mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękna, energetyczna bransoletka. Bardzo podoba mi się połączenie makramy z koralikami :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jest śliczna. Życzę powodzenia:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wyglada świetnie <3
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bransoletka piękna, mega energetyczna :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękna bransoletka a kolory rewelacyjne :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Hola Ana, saludos desde México, adoro el macramé tengo algunos meses, para ser exactos unas ocho clases, y bueno quiero ser como tú, casi nada, tu ya vas a concursos, eso es muy bueno, aquí son muy excasas las clases de macramé. Un fuerte abrazo

    OdpowiedzUsuń