czwartek, 27 marca 2014

Czwartkowy samouczek 27


Zebrałam się wreszcie i oto jest! Pierwszy samouczek z cyklu na temat zapięć.

Pytałyście już o taki samouczek od jakiegoś czasu, ale powiem szczerze, że nie łatwo było się zmobilizować. Może dlatego, że nie czuję się w zapięciach takim ekspertem, jak w makramie. W każdym razie w samouczkach o zapięciach mam zamiar przedstawiać, jak ja to robię, co nie znaczy,  że będzie to jedyna słuszna droga, by dane zapięcie zrobić. Wy możecie mieć zupełnie inny sposób, równie dobry, albo i lepszy. Dlatego podwójnie zachęcam, by dzielić się w komentarzach swoimi sposobami na dane zapięcie i w ogóle swoimi doświadczeniami :)

Dziś pierwszy tutorial o zapięciach najprostszych z możliwych, czyli na guziczek w wersji podstawowej.

Dokładnie takie zapięcie zastosowałam w bransoletce poniżej.

Zapięcie do bransoletki 1

Przyjrzyjmy się temu zapięciu dokładniej.

Składa się ono z pętelki po jednej stronie bransoletki...

Zapięcie do bransoletki 2

... i guziczka pod drugiej. W formie ozdobnika i pomocy w zapinaniu bransoletki dodałam też dwa frędzelki.

Zapięcie do bransoletki 3

A tak przytwierdzenie guzika wygląda po drugiej stronie.

Ja akurat dla przywiązania guziczka w tej bransoletce użyłam węzła płaskiego. Może to być jednak dowolny inny węzełek. Ważne, by chował nam się niemal cały pod guziczkiem tak, by bransoletka wyglądała estetycznie.

Zapięcie do bransoletki 4

Przejdźmy do przepisu na takie zapięcie


Jak zrobić zapięcie do bransoletki lub naszyjnika


Do wykonania takiego zapięcia będzie nam potrzebny sznurek i guzik. Sznurek dobieramy pod bransoletkę, którą chcemy zrobić, dlatego nie będę tu pisała o jego długości. Ja wybrałam po prostu gruby satynowy sznurek tak, aby tutorial był czytelny.

zapięcie w biżuterii 1

 

 Zaczniemy od wykonania pętelki. 


zapięcie w biżuterii 2


zapięcie w biżuterii 3
1. Bierzemy nasz sznurek (w zależności od bransoletki, którą planujemy zrobić, mogą to być też dwa albo więcej sznurków i składamy go na pół.













zapięcie w biżuterii 4
2. Na sznurku zawiązujemy luźną pętelkę.
















zapięcie w biżuterii 5
3. W pętelkę wkładamy guziczek.














zapięcie w biżuterii 6

4. Teraz zaciskamy supełek tak, aby pętelka pasowała idealnie do guziczka.














zapięcie w biżuterii 7

5. Mamy gotową pętelkę teraz przejdziemy do zrobienia drugiej części załączenia, czyli przytwierdzenia guziczka.















A teraz przytwierdzimy guziczek.


zapięcie w biżuterii 8

Oczywiście, żeby zrobić drugą część zapięcia, trzeba czymś "wypełnić" bransoletkę. Ja ze względu na potrzeby tutorialowe wybrałam po prostu korale. Wam polecam zastosować jakiś ciekawy splot - macie opisanych ich całe mnóstwo w samouczku.

zapięcie w biżuterii 9zapięcie w biżuterii 10


zapięcie w biżuterii 11

1. By przytwierdzić guziczek stosuję wiele sposobów. Priorytetem jest, aby ukryć sposób przytwierdzenia guziczka pod nim.

Ja proponuje np. zrobić zwykły węzełek...










zapięcie w biżuterii 12

2. ..., a następnie założyć guziczek. Mi dziurka w guziku pozwala na przewleczenie tylko jednego sznurka. Nie jest to jednak problem, bo i tak będzie to niewidoczne miejsce.









zapięcie w biżuterii 13

3. Robimy węzełek z drugiej strony guzika. Staramy się, by węzeł się za nim schował














zapięcie w biżuterii 14
4. Możemy jeszcze zdecydować, czy zostawić ozdobne sznureczki, czy zabezpieczyć supełek i je obciąć.















Ja zdecydowałam się sznureczki zostawić, a na końcówki założyć ozdobne kuleczki.

zapięcie w biżuterii 15

A tak prezentuje się zapięcie, gdy bransoletka jest rozpięta.

zapięcie w biżuterii 16

Na koniec pokażę Wam, dlaczego to zostawiam takie wiszące sznureczki i w jaki sposób pomagają one w zapinaniu bransoletki.

Otóż przyciskam palcami sznureczki do wnętrza dłoni i tym samym unieruchamiam zapięcie i wtedy...

zapięcie w biżuterii 17

... łatwiej jest mi zapiąć samodzielnie bransoletkę :)

zapięcie w biżuterii 18

To tyle w dzisiejszym samouczku. Mam nadzieję, że się przyda :)
Bardzo dziękuję za wszystkie komentarze! Sprawiają mi one dużo radości :)

14 komentarzy:

  1. Przepraszam, z jakiego rodzaju węzełka zrobiona jest ta bransoletka?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest to wzór z pojedynczych węzełków łańcuszkowych. Podobny wzór, ale z podwójnych węzłów łańcuszkowych pokazuję w samouczku 14.

      www.kreatywnaprzyjemnosc.pl/2013/12/czwartkowy-samouczek-14.html

      Usuń
    2. Tak właśnie myślałam. Dziękuję za informację :)

      Usuń
  2. Kiedyś miałam problem z takimi większymi guzikami, jak je estetycznie przymocować, teraz dzięki Twojemu kursowi już wiem :) Dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę :) Bardzo się ciesze, że tutorial się przydaje.

      Usuń
  3. Bardzo podoba mi się takie zapięcie. Już dzisiaj, jak znajdę trochę czasu i ładny guziczek, to spróbuję:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo przydatne informacje:) Sama nie wpadłabym na taki estetyczny sposób zamocowania guzika. Dziękuję:) i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Niby takie proste a tak fenomenalne.

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam taki sam guzik :P A bransoletka z małymi koralikami - fantastyczna!

    OdpowiedzUsuń
  7. Bransoletka wspaniała! Super opisałaś jak się robi to zapięcie :)

    OdpowiedzUsuń