piątek, 7 marca 2014

Ktoś tu ściemnia - czyli autokorekta zdjęć Bloggera nie zawsze pożądana.


autokorekta

Dawno nie było posta technicznego. Takie posty to troszkę roboty i potrzebuję sporo mobilizacji, by się za nie zebrać. Okazało się, że najlepszą mobilizacją jest to, co mnie wkurza.

Od jakiegoś czasu wydawało mi się, że zdjęcia, które wrzucam na bloga są ciemniejsze niż w rzeczywistości, tj. otwierane na kompie. Rosło we mnie takie uczucie i rosło, aż postanowiłam sprawę zbadać. Dochodzenie przeprowadziłam wczoraj zaraz po publikacji samouczka 24.

Miałam nieodparte wrażenie, że moje fotki na blogu są ściemnione (jakkolwiek głupio to brzmi). Ściągnęłam więc jedną z opublikowanych fotek....

autokorekta 1

... i porównałam ją z obrazem zapisanym na komputerze.

autokorekta 2

Tym sposobem prawda ujrzała światło dzienne!

Okazuję się, że istnieje coś takiego jak autokorekta zdjęć. Polega ona na tym, że Blogger poprawia zdjęcia tak, by wyglądały "lepiej". Tak jest przynajmniej dla blogów, które są zintegrowane z Google+, tak jak mój.

W większości przypadków zapewne rzeczywiście wyglądają lepiej. Ale gdy chcemy osiągnąć konkretny efekt, np ja chcę zdjęcie z niemal niewidocznym tłem, taka autokorekta może napsuć.



Jak wyłączyć autokorektę zdjęć?


Jeżeli macie ten sam problem, z którym i ja się borykałam, zapewne chcecie kłopotliwą autokorektę wyłączyć. Oto, co należy zrobić:


1.  Wchodzimy na https://plus.google.com (Musimy być zalogowani).

autokorekta 3


2. Na pasku górnym Google+ wybieramy przycisk Główna.

autokorekta 4


autokorekta 5

3. Następnie klikamy zakładkę Ustawienia.



































4. Pojawia nam się nowe okienko ze sporą zwartością opcji do wyboru. Zjeżdżamy nieco na dół do akapitu dotyczącego Autokorekty.

autokorekta 6


5. O to i rubryka, o którą nam chodzi.

autokorekta 7


6. Domyślnie w tej rubryce mamy zaznaczoną autokorektę. Ja już ją wyłączyłam. Trzeba zaznaczyć Wyłącz.

autokorekta 8


Autokorekta wyłączona! Żadne z nowo wrzuconych zdjęć nie zostanie jej poddane :)

A co ze zdjęciami, które już wrzuciliśmy? One są już po autokorekcie!



Co zrobić ze zdjęciami które już zostały autokorekcie poddanie.


Spokojnie, wszystko da się odkręcić :) Znowu podaję przepis:


autokorekta 91. Tym razem na pasku Główna w Google+ wybieramy zakładkę Zdjęcia.



































2. Tu na pasku górnym wybieramy Więcej, a następnie Albumy.

autokorekta 10


3. Przechodzimy w ten sposób do okienka z naszymi wszystkimi albumami. Wybieramy album, który nas interesuje. W moim przypadku jest to album Kreatywna przyjemność - album mojego bloga.

autokorekta 11


4. Pojawia się okno wybranego albumu. Tu klikamy na strzałkę w prawym górnym rogu, a następnie wybieramy Zastosuj Autokorektę i Wyłącz.

autokorekta 12


5. Rozpoczyna się przywracanie oryginalnego wyglądu zdjęć. Może to trwać dłuższą chwilę.

Uwaga! Przez to, że ten proces trwa długo, w niektórych przeglądarkach po pewnym czasie może wykoczyć okienko w rodzaju "Skrypt na tej stronie nie odpowiada" lub "Strona nie odpowiada" i próbować przerwać skrypt lub zamknąć stronę. Nie należy przejmować się takimi ostrzeżeniami i wybierać opcję "Kontynuuj", "Zignoruj" itp.

autokorekta 13


Tym sposobem usunęliśmy autokorektę z naszych zdjęć :)

Uwaga!  Być może efekt zmian nie będzie od razu widoczny na blogu. Może to wynikać z tego, że zdjęcia są w pamięci podręcznej przeglądarki (czyli są zapisane na lokalnym dysku, aby nie trzeba było ich pobierać za każdym razem, gdy są potrzebne). Wystarczy wtedy odświeżyć stronę pomijając pamięć podręczną. W firefoksie wystarczy wcisnąć Ctrl+F5.

Więcej o autokorekcie w Google+ możecie przeczytać w tym miejscu.

 Nie dajmy się ściemnić! ;)
Bardzo dziękuję za wszystkie komentarze! Sprawiają mi one dużo radości :)

13 komentarzy:

  1. Dzięki za ten post! Nawet o tym nie wiedziałam... Autokorekta już wycofana :)

    OdpowiedzUsuń
  2. O proszę, wielkie dzieki! Zauważyłam ten problem. Poradziałam sobie w ten sposób, ze wklejałam zdjęcia celowa zbyt rozjaśnione. Nie miałam pojęcia, że to jest jakaś "autokorekta", którą można wyłaczyć. Człowiek uczy się całe życie:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No, ja też się zdziwiłam, gdy poczyniłam to odkrycie :)

      Usuń
  3. Aniu, bardzo dziękuję! Już to wyłączyłam :-) W życiu bym na to nie wpadła, że jest jakaś autokorekta w bloggerze!

    OdpowiedzUsuń
  4. mi też coś nie pasowało, ze moje białe zdjęcia są przyciemniane a kolorowe mają zwiększoną intensywność koloru, dzięki za radę! zaraz będę działała, żeby to zlikwidować ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję, skorzystałam z Twojej instrukcji :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo dziękuję. Od dłuższego czasu mnie to męczyło, a tu proszę jaka super instrukcja :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Super. Już myślałam, że to mój komputer jest taki genialny i coś pozmieniał, a tu taka szczegółowa instrukcja :) Wpisując temat problemu w Google nie przypuszczałam, że coś znajdę, a tu proszę, szczegółowe informację bardzo się przydały.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  9. Super post, tylko teraz jest jakas nowa wersja google+ i nie ma tam takiej opcji jak wyłączenie autokorekty. Wiesz może gdzie mogę to znaleźć? Będę wdzięczna! :)

    OdpowiedzUsuń